Ultimate Decades Challenge

Ultimate Decades Challenge

Tłumaczenie wyzwania Ultimate Decades Challenge.

oryginalne wyzwanie BY ZOMBIE CLEO: LINK

tabele BY MORBID: LINK

Zapraszam do obejrzenia wyzwania u Amaya na YouTube!

Wyzwanie zostało pierwotnie stworzone przez Zombie Cleo, aby poprowadzić simów od 1890 do 2010 roku i grać na przestrzeni dziejów. Sposób w jaki ja gram w to wyzwanie, został zmodyfikowany i zaprojektowany tak, aby zacząć w 1300 roku w Anglii i przejść całą drogę do dzisiejszej Ameryki. Celem tego wyzwania jest (oczywiście) rzucenie sobie wyzwania, ale jednocześnie życie dokładnie tak historycznie, jak to możliwe i sprawienie, by dziedzictwo mojej rodziny przetrwało do czasów współczesnych, bez wymarcia. Możesz spodziewać się wielu trudnych chwil, śmierci i bólu serca… ale także dobrej zabawy.

(Uwaga dodatkowa: Możesz eksplorować i grać w to wyzwanie w dowolny sposób. Opisuję tu po prostu sposób, w jaki lubię grać i na podstawie „badań”, które przeprowadziłam, aby jak najlepiej przenieść historię na rozgrywkę w The Sims 4. Nie jest to w 100% zgodne z prawdziwymi wydarzeniami historycznymi. W razie potrzeby dokonuj zmian.)

⚠️ Ważne ostrzeżenie: na przestrzeni czasów były wojny, pandemie, tragiczne wydarzenia i śmierć, w tym niemowląt oraz dzieci. ⚠️

❗️ Moje przedstawienie tego wyzwania w żaden sposób nie zezwala ani nie wspiera rasizmu, homofobii, kazirodztwa, niewolnictwa, ludobójstwa, seksizmu ani kolonizacji. ❗️

CZAS

To wyzwanie jest bardzo praktyczne, zwłaszcza jeśli chodzi o grę na przestrzeni dziejów. Więc kiedy masz do czynienia z czasem, musisz śledzić jego upływ. Nie jest to jednak możliwe w samej grze. W związku z tym najpierw musisz otworzyć arkusz kalkulacyjny google, ponieważ tam możesz śledzić swoją oś czasu. Przykład mojego arkusza możesz zobaczyć tutaj. Możesz również użyć pustego arkusza, który przygotowałam specjalnie dla Ciebie, tutaj (wszystko, co musisz zrobić, to skopiować i wkleić wszystkie informacje do pustego arkusza).

OŚ CZASU

Teraz, gdy już wiesz, że musisz śledzić czas porozmawiajmy o osi czasu. Rozegranie wyzwania w ten sposób będzie wymagało niestandardowego starzenia się (do czego jeszcze dojdziemy). Ponieważ w całej historii będzie wiele wydarzeń, możesz (a nawet powinieneś) śledzić je za pomocą tej osi.

Twoje wyzwanie rozpoczyna się w 1300 roku. (Nawet, jeśli w tym dokumencie zaczynasz 1300 rok, możesz tak naprawdę zacząć w dowolnym momencie.) Jak zobaczysz na poniższym przykładzie, co 4 dni zaczyna się nowy rok (i zaraz dowiesz się dlaczego).

W 1-szym dniu umieść założycieli rodu pod ich odpowiednim wiekiem i oznacz ten kwadrat ich imieniem i nazwiskiem (W przyszłości będzie to bardzo ważne, zobaczysz!). Po umieszczeniu spadkobierców wszyscy urodzeni po nich będą na początku niemowlętami. Zawsze będą zaczynać w sekcji „urodzonych”.

Po narodzinach sima przejdziesz do następnej kolumny, a następnie w dół, aż do końca życia sima. 

(Dla informacji: Jeśli posiadasz 4 pory roku, oś czasu i mijające lata nie będą zgodne z rzeczywistymi porami roku i świętami w grze, więc miej to na uwadze.)

Wskazówka: Podświetlaj mijające dni, aby śledzić, gdzie jesteś (w przeciwnym razie zaczniesz się mylić, gdzie ostatnio skończyłeś).

Przykład osi czasu:

I tak dalej …

TWÓJ WYKRES

Polecam również prowadzenie statystyk/wykresu informacyjnego wszystkich simów i ich dzieci przez pokolenia, abyś mógł je śledzić, a także mieć coś, na co możesz spojrzeć wstecz, gdy skończysz (jak widać na pierwszej stronie mojego arkusza kalkulacyjnego). Przykład tutaj: X lub poniżej.

Uwaga dodatkowa: Nie musisz tego robić, jeśli nie chcesz. Nie jest to konieczne, ale na koniec jest to naprawdę satysfakcjonujące.

(Dla informacji: Przyczyna śmierci musi być czasami zmyślona. Simowie, którzy umierają giną śmiercią, która najlepiej przypomina dany okres, więc po prostu ją wymyśl.)

Przykład wykresu informacyjnego:

NIESTANDARDOWE STARZENIE SIĘ

Weź pod uwagę, że starzenie się simów w tym wyzwaniu będzie się znacznie różnić od zwykłej rozgrywki w Simsach. Oznacza to, że starzenie się musi być wyłączone i będziesz musiał je śledzić oraz ręcznie postarzać bohaterów. 

Używając ciąż jako przewodnika oznacza to, że 3 dni ciąży to 9 miesięcy, więc przyjmujemy, że każde 4 dni to rok.

Wskazówka: Przechowywanie wykresu w arkuszu kalkulacyjnym jest bardzo przydatne, ponieważ będziesz często do niego wracać.

  • ciąża: 3 dni, dziecko rodzi się w wieku 0 dni
  • niemowlę: 1 dzień, dziecko kończy 3 miesiące
  • infant: 5 dni, wiek do 1,5 roku
  • toddler: 18 dni, wiek do 6 lat
  • dziecko: 28 dni, wiek do 13 lat
  • nastolatek: 28 dni, wiek do 20 lat
  • młody dorosły: 40 dni, wiek do 30 lat
  • dorosły: 80 dni, wiek do 50 lat
  • senior: 80 dni, umiera w wieku około 70 lat

Gdy simowie osiągną nowy wiek, musisz umieścić ich przyszłe urodziny na osi czasu simów. W ten sposób będziesz wiedział kiedy podnieść wiek sima (np. jeśli twój sim właśnie małym dzieckiem przechodzisz do następnego etapu życia na wykresie osi czasu, którym jest dziecko, a stamtąd odliczasz 28 dni i to są następne urodziny Twojego sima.). Będziesz to robić dla każdego sima po każdych urodzinach.

Przykład wieku simów:

OCZEKIWANA DŁUGOŚĆ ŻYCIA

Ponieważ wyzwanie dekad obejmuje całą historię (w tym przypadku lata 1300-2020), średnia długość życia simów będzie się zmieniać. Możesz użyć „oczekiwanej” długości życia w tym dokumencie, która zostanie podana w każdej sekcji.

Przykład:

KOSTKA ŚMIERCI

Aby zyskać nieco więcej realizmu i kontrolować populację (bo uwierz mi, simowie zaczną się rozmnażać wszędzie, jeśli wszyscy przeżyją), będziesz musiał rzucić kostką, aby sprawdzić jak długo simowie będą żyć lub czy w ogóle przeżyją. Mogą umrzeć przy porodzie lub właściwie w każdej możliwej grupie wiekowej lub żyć długo i szczęśliwie… ale wszystko sprowadza się do rzutu kostką. Sprawi to, że wyzwanie jest ekscytujące, a jednocześnie stresujące, ponieważ nie wiadomo, kto przeżyje, a kto umrze. W tym wyzwaniu będziesz używać zestawu różnych losowań: X.

  1.  Gdy simka zacznie rodzić, musisz rzucić, aby sprawdzić, czy matka przeżyje poród;
  2.  Gdy urodzi się dziecko, musisz rzucić, aby sprawdzić, czy ono również przeżyje;
  3.  Przed każdym nowym etapem wiekowym należy rzucić, aby sprawdzić, czy simowie przeżyją, aby przejść do następnego etapu wiekowego;
  4.  Poniższa tabela jest przykładem jednej z wielu szans na śmierć., których simy nie mogą wyrzucić. Jeśli wyrzucą którykolwiek z tych numerów, oznacza to śmierć.
  5.  Aby zabić dziecko, możesz wcisnąć shift i kliknąć na dziecko, po czym wybrać opcje „zaniedbanie”, aby zostało zabrane przez opiekę. Rodzina będzie pogrążona w smutku i będzie stwarzać pozory jego śmierci.
  6.  Aby zabić małe dzieci i dzieci,. możesz przenieść je z gospodarstwa domowego i usunąć gospodarstwo, do którego je przeniosłeś. Sugeruję jednak grę z modem Children/Toddlers Can Die of Anything, aby zabić je znacznie szybciej i łatwiej.
  7.  Aby zabić starsze pokolenia możesz wcisnąć shift i kliknąć na sima, a następnie „więcej opcji” -> „zabij” -> wybierz przyczynę śmierci.
  8.  Ponieważ oczekiwana długość życia zmienia się, liczba zgonów również będzie się zmieniać podczas tego wyzwania. Czasami będzie trudniej, czasami łatwiej.
  9.  Jesli na koniec simowi uda się wyczyścić wszystkie rzuty należy wykonać rzut „koniec życia”: rzut D20, aby sprawdzić ile lat mu pozostanie.

Przykład szans na śmierć:

CIĄŻE

Istnieje wiele modów dotyczących ciąży. Sugeruję użycie MCCC, Wicked Whims lub Wonderful Whims, aby uzyskać bardziej realistyczne podejście do szans na ciążę. System bara-bara w grze jest nierealistyczny, ale jeśli nie możesz lub nie chcesz używać modów, to oczywiście nie musisz.

  1.  Używając bara-bara w grze po prostu „staraj się o dziecko” za każdym razem (aż do czasów współczesnych) i daj swojej simce 24 godziny po porodzie zanim spróbujesz ponownie;
  2.  Używając MCCC, WW lub WW włącz procentowe szanse (używając poniższego wykresu jako przykładu) dla głównego domostwa. Dla wszystkich innych simów, którzy nie są spadkobiercami musisz rzucić D-roller, aby sprawdzić ile dzieci powinni mieć (rolki i liczba dzieci, o które mogą się starać będzie się zmienić podczas tego wyzwania);
  3.  Spadkobiercy mogą mieć tyle dzieci ile chcesz, ale TYLKO tyle ile są w stanie spłodzić.
  4.  Jeśli korzystasz z MCCC (co gorąco polecam) ustaw wyższy rozmiar gospodarstwa, aby móc zmieścić większa ilość dzieci (pamiętaj o swoim komputerze i o tym ilu simów jesteś w stanie obsłużyć);
  5.  Spadkobiercy poprzedniej generacji w głównym gospodarstwie domowym (jeśli nadal żyją i są w stanie) mogą nadal starać się o dzieci, jeśli chcesz;
  6.  Staraj się o dzieci raz dziennie dla swoich spadkobierców, ale pozwól na jednodniowy okres karencji po urodzeniu dziecka (daj mamie odpocząć);
  7.  W przypadku pobocznych gospodarstw domowych będziesz musiał rzucić kostką, aby sprawdzić ile prób zajścia w ciąże mają (ułatwi ci to zadanie, ponieważ nie zawsze widzisz tych simów)
  • liczba wyrzucona na kostce oznacza liczbę ciąż, o które mogą się starać twoje poboczne domostwa. Próby zajścia w ciąże NIE równają się liczbie dzieci.
  • np. jeśli gospodarstwo wyrzuci 7, a twój sim urodzi trojaczki, to nadal liczy się to jako 1 próba zajścia w ciążę, a nie 3.

Przykład szans na ciążę

Przykład szans na ciążę pobocznych domostw

POTOMKOWIE

Po rozpoczęciu wyzwania masz dwóch simów-założycieli, a gdy rodzina się powiększy rodowód będzie kontynuowany, aby kontynuować dziedzictwo oraz przekazywać nazwisko w czasie i historii próbując dotrzeć do XXIw.

  1.  Upewnij się, że wybrałeś naprawdę dobre nazwisko dla swojej rodziny, ponieważ miejmy nadzieję, że będą je nosić przez następne stulecia;
  2.  Twoje główne gospodarstwo domowe zawsze musi wydać męskiego potomka (przynajmniej do czasów współczesnych);
  3.  Spadkobiercą, który będzie kontynuował główny ród powinien być zawsze najstarszy syn;
  4.  Jeśli z jakiegoś powodu simowie nie spłodzą potomka, wówczas ród może być kontynuowany przez męża najstarszej córki. Należy jednak pamiętać, że nazwisko rodu musi zostać wtedy zmienione na nazwisko męża.
  5.  Jeśli twój potencjalny spadkobierca umrze, przejdź do następnego w kolejce.
  6.  Jeśli wszyscy członkowie twojej głównej rodziny umrą i nie będzie kto miał przejąć pałeczki przejdź do najbliżej spokrewnionego gospodarstwa domowego. Od teraz są twoim głównym gospodarstwem i tak powinieneś ich traktować.
  7.  Wszyscy inni simowie, którzy nie są głównym rodem nie mają właściwie takiego znaczenia (technicznie…), więc możesz z nimi robić o chcesz. Możesz zdecydować, że nigdy więcej ich nie zobaczysz lub będziesz podążać za ich linią rodzinną. Jeśli zdecydujesz się podążać ich śladem będą oni twoimi gospodarstwami pobocznymi.

Wskazówka: Pamiętaj, że gospodarstwa poboczne mogą się przydać w przyszłości.

MAŁŻEŃSTWA

Gdy główny spadkobierca osiągnie wiek pozwalający na zawarcie małżeństwa (ten wiek będzie się zmieniał i zawsze zostanie podany) będzie mógł oficjalnie przejąć pałeczkę i przejść do następnego pokolenia.

  1.  Po przekazaniu pałeczki następnemu pokoleniu przez głównego domownika, stanie się on nowym spadkobiercą;
  2.  Spadkobierca może poślubić kogoś w swoim wieku, starszego lub młodszego. (Wskazówka: sugeruję poślubić kogoś w swoim wieku i to tak szybko, jak to tylko możliwe, aby zyskać przewagę);
  3.  Jeśli spadkobiercy poprzedniej generacji nadal żyją, nie można ich wyprowadzić (okaż trochę szacunku!);
  4.  Dzieci poprzedniej generacji, które nie są spadkobiercami i nie są jeszcze w związku małżeńskim również nie mogą się wyprowadzić;
  5.  Jeśli partner twojego sima umrze przedwcześnie, to ty decydujesz czy sim ponownie weźmie ślub. Na przestrzeni dziejów większość ludzi brała śluby ponownie, ale takie śledzenie simów może być uciążliwe, więc decyzję pozostawiam tobie.

CHOROBY I WYDARZENIA

W całej historii można znaleźć wiele chorób i wydarzeń, które spowodują, że będziesz dodatkowo rzucać kostką, gdy nadejdzie czas. Jest to nieuniknione. Zwróć uwagę na te wydarzenia i postępuj zgodnie z instrukcją.

DRZEWO GENEALOGICZNE

Jest to opcja dodatkowa, ale możesz prowadzić drzewo genealogiczne za pomocą aplikacji Quick family tree, która jest dostępna zarówno w Apple Store jak i Google Play. Drzewo genealogiczne w grze nie zawsze jest najlepsze i niezawodne, więc najlepiej korzystać z tego. jeśli korzystasz z systemu Windows możesz zainstalować LDPlayer4 lub Bluestacks (który jest emulatorem androida), które pozwolą ci korzystać z powyższej aplikacji na komputerze.

PORTRETY

Nie musisz tego robić, jeśli nie chcesz, ale ponieważ będziesz mieć wiele pokoleń, ja przyjęłam zwyczaj tworzenia przynajmniej portretów moich spadkobierców oraz ich małżonków. Miło będzie zobaczyć swoje pokolenia w późniejszej rozgrywce. [Jeśli nie wiesz jak tworzyć portrety cc w swojej rozgryce, to nic nie szkodzi, gdyż jest to bardzo proste i wyjaśniam to tutaj:  X.]

START WYZWANIA

  • możesz rozpocząć nastoletnim lub młodym dorosłym; możesz zacząć zarówno singlem jak i małżeństwem (wybór należy do ciebie, pamiętaj jednak, żeby jak najszybciej wziąć ślub i zacząć rodzić dzieci);
  • twoi simowie zaczynają jako chłopi
  • powinieneś zacząć w Windenburgu (jeśli masz Spotkajmy się), aby naśladować Anglię, ale tak naprawdę możesz zacząć gdziekolwiek. Wybierz jednak mądrze, ponieważ nie zmienisz świata do końca rozgrywki;
  • rozpocznij rozgrywkę z początkowymi funduszami, aby kupić parcelę oraz rozpocząć farmę. Następnie wyzeruj finanse domostwa;
  • założyciele muszą być umieszczeni na największej działce, aby mieć miejsce na rozwój przez setki lat;
  • nie możesz mieć w rozgrywce żadnych sławnych simów, chyba że zdecydujesz się na królewskich npc;
  • nie możesz podjąć żadnej kariery, ponieważ żadna z istniejących w grze jeszcze nie istnieje lub jest zbyt nowoczesna;
  • aby zarabiać pieniądze i utrzymać rodzinę możesz: uprawiać grządki, łowić ryby, malować, pracować w drewnie, robić świece (Eko życie), robić na drutach (Włóczkowe historie), mieć kury, krowy i lamy (Wiejska sielanka) oraz haftować (Wiejska sielanka);
  • zbierać plony można tylko raz na każdą porę roku, pod koniec sezonu;
  • pamiętaj, aby jeść żywność dostępną w danym momencie. Jeśli korzystasz z modów rozważ Ye’ Old Cookbook;
  • sugeruję korzystanie z 14- lub 28-dniowego kalendarza (4 pory roku), w przeciwnym razie bardzo szybko dostaniesz sezonowego oraz świątecznego whiplashu (ale wybór należy do ciebie);
  • włącz kurz (Wielkie porządki) jako dodatkowy obowiązek, ale pamiętaj, że nie możesz korzystać ze współczesnych odkurzaczy. Sprawdź ten: X mod, aby dostosować się do czasów;
  • możesz ustawić simom jedynie preferencje kolorów
  • możesz mieć jedynie męskich spadkobierców chyba, że zaznaczono inaczej;
  • MUSISZ zawsze wyprowadzać simki, gdy tylko wyjdą za mąż;
  • podczas tworzenia simów są cechy, których NIE MOŻESZ używać chyba, że oznaczono inaczej:
  1.  zapaleniec – gra podstawowa
  2.  ambitny – gra podstawowa
  3.  kumpel – gra podstawowa
  4.  dziecię wysp – wyspiarskie życie
  5.  freeganin – eko życie
  6.  adept recyklingu – eko życie
  7.  mistrz parkietu – spotkajm się
  8.  wegetarianin – miejskie życie
  9. nie toleruje laktozy – wiejska sielanka

1300 – Średniowiecze

Około 1300 roku wieki dobrobytu i wzrostu w Europie zostały zatrzymane. Seria klęsk głodu i plag, w tym wielki głód w latach 1315-1317 i Czarna śmierć, zmniejszyły populację do około połowy stanu wcześniejszego. Wraz z wyludnieniem pojawiły się niepokoje społeczne i endemiczne działania wojenne.

ZASADY

  1. Ponieważ średnia długość życia jest tak krótka możesz (opcjonalnie) rozpocząć wyzwanie TRZEMA różnymi simami generacji 1.
  • jeden z nich musi być spadkobiercą
  • pozostała dwójka automatycznie staje się pobocznymi gospodarstwami i musisz traktować je jako takie

a) śmiało pomiń rzuty małżeństw dla tych simów

b) TYLKO te simy otrzymują automatyczne małżeństwo i do 10 ciąż (❗️ pamiętaj, że 10 ciąż nie gwarantuje 10-rga dzieci ❗️)

  • (jeśli zamierzasz zacząć trzema simami) wszyscy troje muszą być spokrewnieni

a) oczywiście, twoje trzy simy nie wzięły się z powietrza. Możesz śmiało stworzyć im rodziców

b) rodzice NIE liczą się jako pierwsze pokolenie 

c) natychmiast rzuć kostką, aby sprawdzić, czy rodzice przeżyją

  1. Możesz poślubić swoich początkowych simów w wieku 16 lat lub później.
  • wiek nastoletni zaczyna się w wieku 13 lat, więc możesz ich poślubić 3 lata po rozpoczęciu rozgrywki
  • długość życia w tych czasach jest naprawdę krótka, więc wczesny ślub będzie świetnym rozwiązaniem
  • możesz poczekać do etapu „młody dorosły”, jeśli nie używasz modów
  1. MUSISZ zapłacić posag w wysokości co najmniej $500 (dla ślubu z biedotą), $5 000 (dla ślubu z klasą średnią) lub $10 000 (dla ślubu z bogaczem), aby wszystkie twoje simki mogły wyjść za mąż

a) jeśli twój sim nie może sobie pozwolić na zapłatę, sprzedaj najcenniejszy przedmiot jaki posiadają twoi simowie (ale teraz poślubisz najgorszą biedotę)

  1. Tylko wtedy, gdy twoi spadkobiercy się pobiorą możesz otrzymać $2 500 za zawarcie małżeństwa
  2. Simowie mogą rozwieść się polubownie
  3. Tylko najstarsi simowie płci męskiej mogą dziedziczyć

a) jeśli nie masz ŻADNEGO męskiego spadkobiercy, dziedziczyć może mąż najstarszej córki

b) jeśli nie masz ŻADNYCH dzieci dziedziczenie przypada najbliższemu mężczyźnie w gospodarstwie pobocznym

  1. Żaden sim nie może wykonywać bara-bara ani podobnej czynności, jeśli nie jest w związku małżeńskim, chyba, że zaznaczono inaczej
  • jeśli jednak sim zrobi bara-bara i urodzi dziecko po za związkiem małżeńskim, nie ma ono prawa do dziedziczenia
  1. Simowie nie mogą mieć żadnych resztek, ponieważ w grze nie ma możliwości przechowywania żywności. Nie rób tego, dopóki nie będzie zaznaczone inaczej
  2. Na razie nie możesz adoptować simów chyba, że pochodzą z twojej własnej rodziny, która ma dziecko bez rodziców
  3. Jeśli korzystasz z modów (co jest sugerowane) sprawdź szanse na ciążę poniżej, aby uzyskać procentową szansę na ciążę na etapie spadkobiercy

 a) jeśli nie używasz modów simowie mogą tylko „starać się o dziecko”

  1. Twoi simowie mogą mieć psy i koty jako zwierzęta domowe (ale jeśli zachorują nie możesz ich zabrać do weterynarza)
  2. Jeśli sim zachoruje w grze, nie można go wyleczyć lekarstwami. Możesz używać tylko naturalnych środków
  3. Jeśli sim umrze możesz błagać Mrocznego kosiarza, by oszczędził jego życie. A nóż się uda…
  4. Porody muszą odbywać się w domu, a NIE w szpitalu
  5. Niemowlęta mogą być karmione tylko piersią, NIE butelką (wyjątek stanowi śmierć matki)
  6. Twoi simowie mogą mieć wesela TYLKO z tymi tradycjami (Ślubne historie):
  • przejście do ołtarza (Panna młoda i Pan młody razem)
  • przejście do ołtarza (tylko drużba pana młodego)
  • przejście do ołtarza (rodzice pana młodego, następnie panny młodej)
  • przysięga
  • obrączki
  • pocałunek małżeński
  1. Twoi simowie mogą mieć te średniowieczne święta:
  • Styczeń: Dwunasta noc. Święto religijne i uroczystości upamiętniające wizytę mędrców
  • Luty: Walentynki. Święto miłości, śpiewu, tańca i gier w parach
  • Marzec: Wielkanoc. Świętowane przez pójście do kościoła
  • Kwiecień: Dzień głupvów. Błazny przejmują dowodzenie, aby wywołać chaos żartami i dowcipami
  • Maj: Majówka. Święto wiosny, podczas którego wybierano królową, a mieszkańcy wioski tańczyli wokół słupa
  • Listopad: Dzień zaduszny. Biesiady i ogniska dla zmarłych bliskich
  • Grudzień: Boże Narodzenie

BUILD/BUY

  1.  Simowie mogą korzystać tylko z zewnętrznych gorących żródeł
  2.  Musisz grać z wyzwaniami parcel: Bez przyłącza (Eko życie) i Proste życie (Wiejska Sielanka). Ponieważ nie ma elektryczności, wody, kanalizacji  i sklepów spożywczych simowie muszą przetrwać na własną rękę.
  3.  Możesz mieć tyle zwierząt gospodarskich na ile cię stać.
  4.  Możesz używać TYLKO świec i latarni do oświetlania domu chyba, że zaznaczono inczej.
  5.  Możesz używać krzaka jako toalety, jednak wszystkie toalety z gry są zbyt nowoczesne. Do korzystania w domu polecam skorzystać z tych cc.
  6.  Do kąpieli można używać TYLKO drewnianej wanny chyba, że oznaczono inaczej.
  7.  W domu możesz mieć TYLKO drewniane meble
  8.  Możesz używać TYLKO kamiennych lub drewnianych podłóg i ścian. Żadnych płytek, kafelek, płyt kartonowo-gipsowych oraz tapet.
  9.  Dopuszczalne są dachy WYŁĄCZNIE ze słomy.
  10.  Dozwolone są dywany i gobeliny.
  11.  Używaj drewnianych szafek (Możesz także pobrać trochę średniowiecznych cc, aby lepiej dopasować meble i sprzęty do danej epoki).
  12.  Kup JEDYNIE najstarzej wyglądającą kuchenkę i lodówkę.
  13.  Dozwolone style malowania to pejzaże, obrazy klasyczne oraz portrety. Rysunków dzieci NIE MOŻNA wieszać na ścianie. Muszą zostać usunięte lub sprzedane.
  14.  NIEDOZWOLONE: zaparzacze do kawy i herbaty, sprzęt DJ_ski, słuchawki, tablety, termostaty, fotele bujane, lustra, place zabaw, elektronika oraz wszystko, czego nie było w latach 1300.
  15.  Umieść balę i sznur na ubrania, aby robić pranie swoim simom.

STATYSTYKI

SZANSE NA CIĄŻĘ

Simki, które są głowami rodu muszą używać procentowej szansy na zajście w ciążę:

  • nastolatki 30%
  • młode dorosłe 20%
  • dorosłe 20%
  • dorosłe końcówka życia 10%
  • seniorki 0%

MAŁŻEŃSTWA POBOCZNYCH DOMOSTW

Dla pobocznych domostw musisz rzucić kostką, aby sprawdzić jak wiel prób zajścia w ciążę otrzymają.

a) ilość „oczek” na kostce oznacza ile prób poczęcia może mieć dane domostwo

Zakręć D20 dla pobocznych domostw

a) kiedy sim jest dzieckiem, zakręć dla małżeństwa

  • wylosowane 1-3 = brak ślubu kiedykolwiek
  • wylosowane 4-20 = ślub

CIĄŻE POBOCZNYCH DOMOSTW

Dla wszystkich simek, które nie są głowami rodu należy rzucić kostką, aby sprawdzić ile prób zajścia w ciążę otrzymają

Zakręć D12 dla liczby prób:

  • wylosowane 2-12 = liczba prób
  • wylosowane 1 = brak prób

KOSTKA ŚMIERCI

  • w przypadku rodzących simów, jeśli sim ma bliźniaki lub trojaczki, musisz rzucić dla każdego dziecka osobno
  • w przypadku rzutu na koniec życia pomnóż liczbę wyrzuconą z kostki przez 4 (co dla liczbę lat pozostałych do końca życia)
  • średnia długość życia w XIVw. była naprawdę niska. Wiele dzieci nie przeżywało, a mężczyźni zazwyczaj osiągali wiek ok 24 lat, a kobiety 33

Oto szanse na przeżycie twoich simów:

Kostka śmierci etap życia dni simowe długość wiek
1 narodziny 3 9 miesięcy
5, 10, 15, 20 niemowlę 1 3 miesiące 0 – 3 miesiąca
12, 16, 18 infant 5 1.25 roku 3 miesiące – 1.5 roku
4, 8, 12 toddler 18 4.5 roku 1.5 – 6 lat
9, 19 dziecko 28 7 lat 6 – 13 lat
7 nastolatek 28 7 lat 13 – 20 lat
2, 6, 11, 13, 14 młody dorosły 40 10 lat 20 – 30 lat
<9 dorosły 40 10 lat 30 – 40 lat
Roll D10 (for X pozostałych lat) koniec życia ? ? 40 – ? lat

WIEK ZWIERZĄT

Psy etap życia dni simowe długość wiek
szczeniak 6 1.5 roku 1.5 roku
dorosły 34 8.5 roku 10 lat
senior 12 3 lata 13 lat
Koty etap życia dni simowe długość wiek
kociak 6 1.5 roku 1.5 roku
dorosły 38 9.5 roku 11 lat
senior 20 5 lat 16 lat

ZBIERANIE PLONÓW

Jeśli używasz „Prostego życia” (Wiejska sielanka) musisz uprawiać własne jedzenie inaczej będziesz zmuszony do głodowania. Oto rośliny, które można uprawiać:

(uwaga: możesz zbierać plony tylko raz w sezonie, więc uważaj na to jak długie pory roku ustawiasz)

wiosna lato jesień zima cały rok
marchew jeżyna cebula cebula arbuz
grzyby jagoda marchew szpinak grzyby
truskawki grzyby gruszka szałwia
jabłko
gruszka
winogrona
malina

EVENTY

1315 – 1317 WIELKI GŁÓD

Wielki głód w latach 1315 – 1317 był pierwszym z serii kryzysów na dużą skalę, które dotknęły Europę na początku XIVw. Dotknął on większość Europy, a nieurodzaj nie był jedynym problemem. Choroba bydła spowodowała spadek pogłowia owiec oraz bydła o ponad 80%. Okres ten charakteryzował się ekstremalnym poziomem przestępczości, chorób, masowej śmierci, a nawet kanibalizmu i dzieciobójstwa. Historycy spierają się o liczbę ofiar, ale szacuje się, że zgineło 10 – 15% populacji wielu miast i miasteczek.

  • w tym okresie nie możesz uprawiać żadnych roślin
  • musisz sprzedać wszystkie zwierzęta gospodarskie (jeśli je posiadasz), ponieważ nie możesz już ich karmić ani opiekować się nimi, aby zdobywać simoleony lub składniki
  • żywności jest mało, więc teraz twoi simowie mogą zjadać tylko 1 posiłek dziennie

a) simowie mogą pić tyle wody, ile chcą

  • w 1317r. rzuć D8 dla każdego ze swoich simów (nawet dla domostw pobocznych), aby sprawdzić kto przeżyje, a kto umrze

a) oto twoje szanse: wyrzucając 3 lub 7 twoi simowie umierają z głodu

1337 – 1360 I CZĘŚĆ WOJNY STULETNIEJ

Pierwsza faza wojny stuletniej toczyła się pomiędzy Francją, a Anglią i trwała od 1337 do 1360 roku. Czasami nazywana jest wojną edwardiańską, ponieważ została zainicjowana przez króla Angli – Edwarda III, który domagał się francuskiego tronu wbrew królowi Francji – Filipowi VI.

  • w 1337r rzuć D4 dla każdego dorosłego lub nastoletniego sima (mężczyzny), aby sprawdzić, czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla wszystkich swoich simów, nawet domostw pobocznych

a) jeśli wypadnie 4, sim wyrusza na wojnę i musisz go przenieść z gospodarstwa domowego do obozu wojennego

b) simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat

  • w 1342r rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli wyrzucisz 3, zginą w wyniku wojny. Jeśli przeżyją, mogą wrócić do domu
  • w 1347r rzuć D4 dla każdego męskiego sima (od wieku nastoletniego wzwyż), aby sprawdzić czy znów wyruszy na wojnę. Zrób to dla wszystkich swoim simów, nawet domostw pobocznych

a) jeśli wypadnie 4, sim wyrusza na wojnę i musisz go przenieść z gospodarstwa domowego do obozu wojennego

b) simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat

  • w 1352r rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli wypadnie 11, sim ginie na wojnie. Jeśli przeżyje, może wrócić do domu
  • w 1357r rzuć D4 dla każdego nastolatka lub starszego męskiego sima, aby sprawdzić czy znów wyruszą na wojnę. Zrób to dla wszystkich swoich simów, nawet z gospodarstw pobocznych

a) jeśli wypadnie 4, sim wyrusza na wojnę i musisz go przenieść z gospodarstwa domowego do obozu wojennego

b) simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat

  • w 1360r rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli wypadnie 7, sim zginie w wyniku wojny. Jeśli przeżyje może wrócić do domu.

1348 CZARNA PLAGA

Czarna śmierć była drugą wielką klęską żywiołową, która nawiedziła Europę w późnym średniowieczu i szacuje się, że zabiła od 30% do 60% populacji Europy, a także około 1/3 populacji Bliskiego Wschodu.

  • w 1348r rzuć monetą aby sprawdzić, którzy simowie przeżyją, a którzy umrą

a) jeśli wypadnie „orzeł” simowie umrą z powodu czarnej plagi. Jeśli wypadnie „reszka” przeżyją

b) rzuć monetą dla każdego sima w głównym i pobocznym gospodarstwie domowym

1369 – 1389 II CZĘŚC WOJNY STULETNIEJ

  • w 1369r rzuć D4 dla każdego sima płci męskiej, aby sprawdzić czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla wszystkich swoich simów, nawet domostw pobocznych

a) jeśli wypadnie 9, sim wyrusza na wojnę i musisz go przenieść z gospodarstwa domowego do obozu wojennego

b) simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat

  • w 1374r rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli wypadnie 9, zginą w wyniku wojny. Jeśli przeżyją, mogą wrócić do domu
  • w 1379r rzuć D4 dla każdego sima płci męskiej, aby sprawdzić czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla każdego sima, nawet domostw pobocznych

a) jeśli wypadnie 4, sim wyrusza na wojnę i musisz go przenieść z gospodarstwa domowego do obozu wojennego

b) simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat

  • w 1384r rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli wypadnie 14, zginą w czasie wojny. Jeśli przeżyją, mogą wrócić do domu.

1380 PODATEK POGŁÓWNY

W 1380 roku nałożono podatek pogłówny w wysokości 12 pensów od osoby dorosłej. Był to trzeci podatek pogłówny w ciągu 4 lat. Doprowadziło to do niezadowolenia ekonomicznego, które narastało od połowy wieku.

  • tylko twoje główne gospodarstwo musi zapłacić jednorazowo $5 000

1381 BUNT CHŁOPÓW

Bunt chłopów, zwany także buntem Wata Tylera lub Wielkim Powstaniem miał miejsce w dużej części Anglii w 1381r. Powstanie miało różne przyczyny, w tym napięcia społeczno-gospodarcze i polityczne wywołane przez Czarną śmierć w latach 40-tych XIIIw., wysokie podatki wynikające z konfliktu z Francją podczas wojny stuletniej oraz niestabilność w lokalnym kierownictwie Londynu.

  • około 1500 rebeliantów zginęło w rewolcie chłopskiej, co jest zbyt małą pulą, aby ją wykorzystać. Wybierz więc jedną poboczną rodziną (jeśli takową masz), która zostanie teraz rebeliantami

a) każdy sim w wieku nastolatek-senior jest teraz śledzony i stracony

b) jeśli są jakieś dzieci lub niemowlęta, automatycznie zostają sierotami

1400 – Późne średniowiecze

W XIV wieku dynamiczna siła średniowiecznej cywilizacji została wyczerpana, a późne średniowiecze charakteryzowało się upadkiem i rozpadem. Europa rzeczywiście cierpiała z powodu wojen, głodu i zarazy, jednak wiele podstawowych struktur społecznych, intelektualnych i politycznych pozostało nienaruszonych. W XV i XVI wieku Europa doświadczyła odrodzenia intelektualnego i gospodarczego, umownie nazywanego renesansem, który położył podwaliny pod późniejszą ekspansję kultury europejskiej na całym świecie.

ZASADY

  1. Możesz poślubić nastolatków w wieku 18 lat lub starszych. 

a) Wiek nastoletni zaczyna się w wieku 13 lat, więc ślub można zorganizować 5 lat po rozpoczęciu etapu nastoletniego.

b) Średnia długość życia w 1300 roku jest naprawdę krótka, więc poślubienie simów na etapie nastoletnim będzie idealnym rozwiązaniem

c) Możesz poczekać do młodej dorosłości, jeśli nie używasz modów.

2. Nadal MUSISZ zapłacić posag w wysokości co najmniej $500 (dla ślubu z biedotą), $5000 (dla ślubu z klasą średnią) lub $10,000 (dla ślubu z bogaczem), aby wszystkie twoje Simki mogły wyjść za mąż (na razie…).

a) Jeśli twój sim nie może sobie pozwolić na zapłatę, sprzedaj najcenniejszy przedmiot, jaki posiada, i nie zatrzymuj pieniędzy (ale teraz twój sim automatycznie poślubi brudną biedotę).

3. Tylko wtedy, gdy twoi simowie spadkobiercy się pobiorą, możesz otrzymać $2,500 simoleonów za zawarcie małżeństwa.

4. Simowie mogą rozwieść się polubownie.

5. Tylko najstarsi spadkobiercy płci męskiej mogą dziedziczyć.

a) Jeśli nie masz ŻADNEGO męskiego spadkobiercy, dziedziczyć może mąż najstarszej córki.

b) Jeśli nie masz ŻADNYCH dzieci, odziedziczy je najbliższy mężczyzna w gospodarstwie.

6. Żaden sim nie może bara-bara ani podobnej czynności, jeśli nie jest żonaty, chyba że zaznaczono inaczej.

a) Jeśli jednak sim zrobi „bara-bara” i urodzi dziecko poza związkiem małżeńskim, nie będzie ono mogło odziedziczyć tytułu dziedzica.

7. Simowie nie mogą mieć żadnych resztek, ponieważ w grze nie ma możliwości przechowywania żywności. Nie rób tego, dopóki nie będzie powiedziane inaczej.

8. Na razie nie możesz adoptować simów… chyba że pochodzą z twojej własnej rodziny, która ma malucha lub dziecko bez rodziców.

9. Jeśli korzystasz z modów (co jest sugerowane), sprawdź szanse na ciążę poniżej, aby uzyskać procentową szansę na ciążę na etapie wieku spadkobiercy.

a) Jeśli nie używasz modów, Simowie mogą TYLKO „starać się o dziecko”. 

10. Twoi simowie mogą mieć psy i koty jako zwierzęta domowe, ale jeśli te zachorują, nie możesz zabrać ich do weterynarza.

11. Jeśli sim zachoruje naturalnie w grze, nie można go wyleczyć lekarstwami. Możesz używać tylko naturalnych środków.

12. Jeśli Sim umrze, możesz błagać Mrocznego Kosiarza, by oszczędził jego życie. Nigdy nie wiadomo, może się udać….

13. Porody muszą odbywać się w domu, a NIE w szpitalu.

14. Niemowlęta mogą być karmione wyłącznie piersią, a nie butelką (chyba że matka umrze, wtedy można zrobić wyjątek).

STATYSTYKI

SZANSE NA CIĄŻĘ

Twoi simowie-spadkobiercy muszą mieć ustawione odpowiednie % na zajście w ciążę:

  • nastolatka 30%
  • młoda dorosła 25%
  • dorosła 20%
  • dorosła cz. 2 10%
  • seniorka 0%

MAŁŻEŃSTWA POBOCZNYCH DOMOSTW

Dla pobocznych domostw musisz rzucić kostką, aby sprawdzić ich szansę na zawarcie małżeństwa. Oto szanse dla twoich simów:

Zakręć D20 dla pobocznych domostw

  1. a) kiedy sim jest dzieckiem, zakręć dla małżeństwa
  • wylosowane 1-4 = brak ślubu kiedykolwiek
  • wylosowane 5-20 = ślub

CIĄŻE POBOCZNYCH DOMOSTW

Dla wszystkich simek, które nie są głowami rodu należy rzucić kostką, aby sprawdzić ile prób zajścia w ciążę otrzymają

Zakręć D12 dla liczby prób:

  • wylosowane 2-12 = liczba prób
  • wylosowane 1 = brak prób

KOSTKA ŚMIERCI

  • w przypadku rodzących simów, jeśli sim ma bliźniaki lub trojaczki, musisz rzucić dla każdego dziecka osobno
  • Średnia długość życia w XV wieku była naprawdę niska, jednak wzrosła w porównaniu z poprzednim stuleciem. Oczekiwana długość życia wynosi obecnie około 48 lat. Oto szanse na przeżycie dla twoich simów:

Oto szanse na przeżycie twoich simów:

Kostka śmierci etap życia dni simowe długość wiek
1 narodziny 3 9 miesięcy  
5, 10, 15, 20 niemowlę 1 3 miesiące 0 – 3 miesiąca
12, 16, 18 infant 5 1.25 roku 3 miesiące – 1.5 roku
4, 8, 12 toddler 18 4.5 roku 1.5 – 6 lat
9, 19 dziecko 28 7 lat 6 – 13 lat
7 nastolatek 28 7 lat 13 – 20 lat
2, 6, 11, 13, 14 młody dorosły 40 10 lat 20 – 30 lat
<9 dorosły 40 10 lat 30 – 40 lat
<10 dorosły cz. 2 40 10 lat 40 – 50 lat
Roll D8 (for X pozostałych lat) koniec życia ? ? 50 – ? lat

WIEK ZWIERZĄT

Psy etap życia dni simowe długość wiek
  szczeniak 6 1.5 roku 1.5 roku
  dorosły 34 8.5 roku 10 lat
  senior 12 3 lata 13 lat
Koty etap życia dni simowe długość wiek
  kociak 6 1.5 roku 1.5 roku
  dorosły 38 9.5 roku 11 lat
  senior 20 5 lat 16 lat

ZBIERANIE PLONÓW

Oto rośliny, które można uprawiać w zależności od pory roku (Jeśli używasz moda Ye Old Cookbook, to są to owoce i warzywa, których używa).
a) Możesz zbierać plony tylko RAZ w sezonie, więc uważaj na to, jak długo ustawiasz swój kalendarz.

wiosna lato jesień zima cały rok
marchew jeżyna cebula cebula arbuz
grzyby jagoda marchew szpinak grzyby
truskawki   grzyby gruszka szałwia
    jabłko   sałata *nowe*
    gruszka   cytryna *nowe*
    winogrona    
    malina

EVENTY

1415 – 1453 III cz. Wojny Stuletniej

Wojna lancasterska była trzecią i ostatnią fazą angielsko-francuskiej wojny stuletniej. Trwała od 1415 roku, kiedy król Anglii Henryk V najechał Normandię, do 1453 roku, kiedy Anglicy utracili Bordeaux.

  • W 1415 roku rzuć D4 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet pobocznych domostw).

a) Jeśli sim wyrzuci 4, wyrusza na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat.

  • W 1420 rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 17, zginie w wyniku wojny. Jeśli sim przeżyje, może wrócić do domu.
  • W 1425 rzuć D4 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 4, wyrusza na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat.

  • W 1430 rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 6, ginie w wyniku działań wojennych. Jeśli sim przeżyje, może wrócić do domu.
  • W 1435 rzuć D4 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 4, wyrusza na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat.

  • W 1440 rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 18, zginie w wyniku wojny. Jeśli sim przeżyje, może wrócić do domu.
  • W 1445 rzuć D4 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy wyruszy na wojnę. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 4, wyrusza na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 5 lat.

  • W 1450 rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 2, zginie w wyniku wojny. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1455 – 1487 Wojny Róż

Wojny róż, znane w tamtym czasie i przez ponad sto lat później jako wojny domowe, były serią wojen domowych toczonych o kontrolę nad angielskim tronem w połowie do końca XV wieku, toczonych między zwolennikami dwóch rywalizujących ze sobą kadetów królewskiego rodu Plantagenetów: Lancasterów i Yorków.

1455 Bitwa pod St Albans

Podczas XV-wiecznej walki o władzę pomiędzy rywalizującymi ze sobą rodami Lancasterów i Yorków, pierwsza bitwa pod St Albans stoczona 22 maja 1455 roku zapoczątkowała Wojnę Róż.

  • W 1455 roku rzuć D20 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii Lancasterów pod dowództwem księcia Buckingham. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet pobocznych domostw).

a) Jeśli sim wyrzuci 2, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 4 dni.

c) Po 4 dniach simowie mogą wrócić do domu.

NIE należy rzucać, aby sprawdzić, czy przeżyją wojnę. Przetrwają ją automatycznie.

1459 Bitwa pod Blore Heath

W walce o władzę między rywalizującymi domami Lancasterów i Yorków, armia 5 000 Yorków pod dowództwem hrabiego Salisbury została przechwycona podczas marszu na południe, aby połączyć siły z księciem Yorku.

Nowo zwerbowane 10 000 Lancasterów pod dowództwem lorda Audleya ruszyło naprzód, ale zostało zdziesiątkowane po przekroczeniu bagnistego terenu.

  • W 1459 roku rzuć D20 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 4 lub 6, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 4 dni.

c) Po tych 4 dniach rzuć D10 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 2 lub 5, zginie w wyniku działań wojennych. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1460 Bitwa pod Northampton

10 lipca 1460 r. siły Yorkistów pod dowództwem Kingmakera, hrabiego Warwick, zbliżyły się do obozu obronnego lancasterskiego króla Henryka VI na terenie opactwa Delapré w Northampton. Pomimo dużej liczby sił zaangażowanych po obu stronach i pomimo lepszej pozycji obronnej Lancasterów, spotkanie było wyjątkowo krótkie i obfitowało w niewielki rozlew krwi.

Wielu piechurów utonęło, próbując uciec z zajętego obozu, płynąc przez wezbraną deszczem rzekę Nene.

  • W 1460 roku rzuć D20 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 2, 11, 20, to idzie na wojnę i musi wyprowadzić się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 2 dni.

c) Po 2 dniach simowie mogą wrócić do domu.

NIE należy rzucać, aby sprawdzić, czy przeżyją wojnę. Przetrwają ją automatycznie.

1461 Bitwa Pod Towton

Bitwa pod Towton z 29 marca 1461 roku była prawdopodobnie największą i najkrwawszą bitwą, jaką kiedykolwiek stoczono na angielskiej ziemi. Dwie ogromne armie, których liczebność szacuje się na 50 000 – 65 000 ludzi, stanęły naprzeciw siebie w środku burzy śnieżnej na otwartym polu między wioskami Towton i Saxton w hrabstwie North Yorkshire.

Towton okazało się decydującym zwycięstwem Yorkistów. Mówi się, że liczba ofiar śmiertelnych wyniosła 28 000.

  • W 1461 roku rzuć D20 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 5, 9, 12 lub 17, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 3 dni.

c) Po upływie tych 3 dni rzuć monetą dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci „orła”, zginie w wyniku wojny. Jeśli sim przeżyje, może wrócić do domu.

1461 II bitwa pod St Albans

Druga bitwa pod St Albans została stoczona 17 lutego 1461 r. (pierwsza bitwa pod St Albans miała miejsce w 1455 r.).
Armia frakcji Yorkistów, pod dowództwem hrabiego Warwick, próbowała zablokować drogę do Londynu na północ od miasta. Rywalizująca armia Lancasterów użyła szerokiego manewru oskrzydlającego, aby zaskoczyć Warwicka, odciąć go od Londynu i wyprzeć jego armię z pola bitwy. Zwycięzcy uwolnili również słabego króla Henryka VI, który był więźniem Warwicka, z jego niewoli, ale ostatecznie nie udało im się wykorzystać swojego zwycięstwa.

  • W 1461 roku rzuć D10 dla dowolnego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet pobocznych domostw).

a) Jeśli sim wyrzuci 1, 5 lub 10, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 4 dni.

c) Po upływie tych 4 dni rzuć D4 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 3, zginie w wyniku wojny. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1471 Bitwa pod Barnet

Podczas XV-wiecznej Wojny Róż, w walce o władzę między rywalizującymi rodami Lancasterów i Yorków, Kingmaker, hrabia Warwick, poprowadził 15-tysięczną armię Lancasterów przeciwko swojemu byłemu sojusznikowi, Yorkowi Edwardowi IV.

  • W 1471 roku rzuć D20 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 10, wyrusza na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 2 dni.

c) Po tych 2 dniach rzuć D10 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 2 lub 7, zginie w wyniku działań wojennych. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1471 Bitwa pod Tewkesbury

Bitwa pod Tewkesbury 4 maja 1471 r. okazała się jednym z najbardziej decydujących starć w Wojnie Róż. Bitwa ta oznaczała koniec drugiej fazy Wojny Róż; monarchowie Yorkistów rządzili Anglią w pokoju przez następne czternaście lat.

  • Trzeciego dnia 1471 roku rzuć D20 dla dowolnego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 11, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez pozostałą część roku.

c) Gdy rok 1471 dobiegnie końca, rzuć D10 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 2 lub 7, zginie w wyniku działań wojennych. Jeśli sim przeżyje, może wrócić do domu.

1485 Bitwa pod Bosworth Field

Jedna z najważniejszych bitew w historii Anglii i Walii miała miejsce pod Bosworth podczas XV-wiecznej Wojny Róż. Gdy losy bitwy przechyliły się najpierw w jedną, a potem w drugą stronę, Ryszard postanowił szybko zakończyć spotkanie, prowadząc szarżę skierowaną bezpośrednio na Henryka. Nowa dynastia Tudorów będzie rządzić Anglią przez następne sto lat.
  • W 1485 roku rzuć D10 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet pobocznych domostw).

a) Jeśli sim wyrzuci 3 lub 9, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez 2 dni.

c) Po tych 2 dniach rzuć D20 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 4, zginie w wyniku wojny. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1487 Bitwa pod Stoke Field

Ostatnie duże starcie Wojny Róż miało miejsce w bitwie pod Stoke Field, niedaleko miasta Newark w hrabstwie Nottinghamshire. Mimo że król Yorkistów Ryszard III został zabity w bitwie pod Bosworth dwa lata wcześniej, zwycięski król Lancasterów Henryk VII nadal trzymał koronę w niepewności. Ponieważ prawie wszyscy dowódcy Yorkistów zginęli w bitwie, przyszłość rządów króla Henryka i jego dynastii Tudorów była prawie pewna.
  • W 1485 roku rzuć D10 dla każdego mężczyzny w wieku od nastoletniego do dorosłego, aby sprawdzić, czy dołączy do armii. Zrób to dla WSZYSTKICH swoich simów (nawet dla domostw pobocznych).

a) Jeśli sim wyrzuci 5 lub 8, idzie na wojnę i musi przenieść się z gospodarstwa domowego do obozu wojennego.

b) Simowie muszą mieszkać w obozie przez resztę roku.

c) Po zakończeniu roku rzuć D10 dla aktualnie zaciągniętych simów. Jeśli sim wyrzuci 5, zginie w wyniku działań wojennych. Jeśli Sim przeżyje, może wrócić do domu.

1485 Epidemia choroby Angielskich potów (wg Google)

Angielska epidemia choroby pocenia się w 1485 r. mocno dotknęła kraj, a śmiertelność wynosiła od 30% do 50%.

  • W 1485 r. rzuć dla KAŻDEGO sima w swojej głównej rodzinie i wszystkich pobocznych gospodarstwach domowych.

Oto szanse:

  1. Rzuć kostką D10
  • od 1 do 5, a simowie będą bezpieczni
  • 6-10, a simowie natychmiast umrą z powodu choroby.

1500 – 1620 Renesans Tudorów

Okres Tudorów zbiega się z dynastią rodu Tudorów w Anglii, która rozpoczęła się wraz z panowaniem Henryka VII. Historyk John Guy argumentował, że „Anglia była ekonomicznie zdrowsza, bardziej ekspansywna i bardziej optymistyczna pod rządami Tudorów” niż kiedykolwiek od czasów okupacji rzymskiej. Dwór Tudorów odegrał znaczącą rolę w renesansie kulturalnym, który miał miejsce w Europie, wychowując takie osobistości jak William Shakespeare, Edmund Spenser i kardynał Wolsey.

ZASADY

1. Musisz teraz poślubić swoich simów w wieku 20 lat lub nieco starszych (początek etapu młodego dorosłego).

a)Zazwyczaj mężczyźni żenili się w wieku od 20 do 30 lat. Alternatywnie, kobiety wychodziły za mąż średnio w wieku 24 lat.

2. Nadal MUSISZ zapłacić posag w wysokości co najmniej §500 (aby poślubić biedotę), §5000 (aby poślubić klasę średnią) lub §10,000 (aby poślubić bogacza), aby wszystkie twoje Simki mogły wyjść za mąż (póki co…).

a) Jeśli twojego sima nie stać na zapłatę, sprzedaj najcenniejszy przedmiot, jaki posiada i nie zatrzymuj pieniędzy (ale teraz twój sim automatycznie poślubi brudną biedotę).

3. Tylko wtedy, gdy twoi następcy prawni się pobiorą, możesz otrzymać §2 500 simoleonów za zawarcie małżeństwa.

4. Simowie mogą rozwieść się polubownie.

5. Tylko najstarsi spadkobiercy płci męskiej mogą dziedziczyć.

a) Jeśli nie masz ŻADNEGO męskiego spadkobiercy, dziedziczyć może mąż najstarszej córki.

b) Jeśli nie masz już ŻADNYCH dzieci, odziedziczy je najbliższy mężczyzna w gospodarstwie.

6. Żaden sim nie może robić woohoo ani wykonywać podobnych czynności, jeśli nie jest żonaty, chyba że zaznaczono inaczej.

a) Jeśli jednak sim zrobi woohoo i urodzi dziecko poza związkiem małżeńskim, nie może ono odziedziczyć tytułu dziedzica.

7. Twoi simowie nie mogą mieć żadnych resztek, ponieważ nie ma możliwości przechowywania żywności. Nie rób tego, dopóki nie zostanie to określone inaczej.

8. Na razie nie możesz adoptować simów… chyba że jest to ktoś z twojej rodziny, kto ma malucha lub dziecko bez rodziców.

9. Simowie mogą TYLKO „starać się o dziecko”, jeśli nie używasz modów. Jeśli korzystasz z modów (co jest sugerowane), sprawdź szanse na ciążę poniżej, aby sprawdzić procentową szansę na ciążę na etapie wieku następcy.

10. Twoi simowie mogą mieć psy i koty jako zwierzęta domowe, ale jeśli zachorują, nie możesz zabrać ich do weterynarza.

11. Jeśli sim zachoruje naturalnie w grze, nie można go wyleczyć lekarstwami. Można używać tylko naturalnych środków.

12. Jeśli Sim będzie umierał, możesz poprosić Ponurego Żniwiarza o darowanie mu życia. Nigdy nie wiadomo, może się udać….

13. Porody muszą odbywać się w domu.

14. Dzieci mogą być karmione wyłącznie piersią, a nie butelką (chyba że matka umrze, wtedy można zrobić wyjątek).

BUILD BUY

1. Domy muszą być tak zbudowane, żeby wyglądały, że użyto ścian z błota i słomianych dachów.

2. Większość mebli musi być wykonana przy użyciu stołu do obróbki drewna.

3. Stwórz wychodek dla simów, aby mogli korzystać z toalety lub krzaków.

STATYSTYKI

SZANSE NA CIĄŻE

Twoi simowie-spadkobiercy muszą mieć ustawione odpowiednie % na zajście w ciążę:

  • nastolatka 30%
  • młoda dorosła 25%
  • dorosła 20%
  • dorosła cz. 2 10%
  • seniorka 0%

MAŁŻEŃSTWA POBOCZNYCH DOMOSTW

Wszyscy simowie, którzy nie są twoimi spadkobiercami, muszą rzucić, aby sprawdzić, czy biorą ślub, czy nie. Oto szanse dla twoich simów:

Rzuć D20 dla Pobocznych gospodarstw domowych

a) kiedy sim jest nastolatkiem, rzuć D20 dla małżeństwa

  • wylosowane 1 – 5 = brak ślubu kiedykolwiek
  • wylosowane 6 – 20 = ślub

CIĄŻE POBOCZNYCH DOMOSTW

W przypadku pobocznych gospodarstw domowych będziesz musiał rzucić, aby sprawdzić, ile prób zajścia w ciążę im przyznano.

Liczba wyrzucona na kościach oznacza, o ile ciąż mogą się starać poboczne gospodarstwa domowe

Rzuć D10 dla ilości prób zajścia w ciążę

  • wylosowane 1-9 = ilość prób
  • wylosowane 10 = brak ciąż

KOSTKA ŚMIERCI

a) w przypadku ciąż wielodzietnych, musisz rzucić kostką osobno dla każdego dziecka

Kostka śmierci okres życia dni simowe czas

wiek

1 narodziny 3 9 miesięcy
5, 10, 15, 20 niemowlę 1 3 miesiące 0 – 3 miesiące
8, 16 niemowlę 5 1.25 roku 3 miesiące – 1.5 roku
7, 14, 19 Toddler 18 4.5 roku 1.5 – 6 lat
2, 4, 6 dziecko 28 7 lat 6 – 13 lat
7,13 nastolatek 28 7 lat 13 – 20 lat
3,18 młody dorosły 40 10 lat 20 – 30 lat
<7 dorosły 40 10 lat 30 – 40 lat
<8 dorosły cz. 2 40 10 lat 40 – 50 lat
rzuć D20 (dla X pozostałych lat) senior, koniec życia ? ? 50 – ?

WIEK ZWIERZĄT

Psy

Etap życia Dni simowe czas

wiek

szczeniak 6 1.5 roku 1.5 roku
dorosły 34 8.5 roku 10 lat
senior 12 3 lata 13 lat

Koty

Etap życia  dni simowe czas  wiek 
kociak 6 1.5 roku 1.5 roku
dorosły 38 9.5 roku 11 lat
senior 20 5 lat 16 lat

ZBIERANIE PLONÓW

Oto rośliny, które można uprawiać w zależności od pory roku (Jeśli używasz moda Ye Old Cookbook, to są to owoce i warzywa, których używa).

a) Możesz zbierać plony tylko RAZ w sezonie, więc uważaj na to, jak długo ustawiasz swój kalendarz.

wiosna lato jesień zima cały rok
marchew jeżyna cebula cebula arbuz
grzyby jagoda marchew szpinak grzyby
truskawki  bazylia *nowe* grzyby gruszka szałwia
 pietruszka *nowe*  fasolka *nowe* jabłko  ziemniaki *nowe* sałata 
   pomidor *nowe* gruszka   cytryna 
    winogrona    bakłażań nowe*
    malina dynia *nowe*

EVENTY

1510 pandemia grypy

[Ostra choroba układu oddechowego pojawiła się w Azji, zanim rozprzestrzeniła się w Afryce Północnej i Europie podczas pierwszej kronikarskiej, międzyregionalnej pandemii grypy, powszechnie uznawanej przez historyków medycyny i epidemiologów].

1. Rzuć D20 dla każdego sima (w tym dla domostw pobocznych), aby sprawdzić, kto przeżyje, a kto umrze.

  • To są twoje szanse: Jeśli wyrzucisz 20, twój sim umrze. W przeciwnym razie ma się dobrze i może żyć.

1511 angielskie poty

[Angielska epidemia choroby pocenia się w 1551 r. została mocno dotknięta, a śmiertelność wynosiła od 30% do 50%].

1. W 1485 r. Rzuć dla KAŻDEGO sima w swojej głównej rodzinie i wszystkich pobocznych gospodarstwach domowych).

  • Oto szanse: Rzuć kostką D10 od 1 do 5, a simowie będą bezpieczni. Rzuć 6-10, a simowie natychmiast umrą z powodu choroby.

1563 przybycie czarnej zarazy

[Czarna zaraza ponownie przetoczyła się przez Europę w 1563 roku].

1. Za pomocą kostki D6 rzuć dla każdego ze swoich simów (w tym dla domostw pobocznych), aby sprawdzić, kto przeżyje, a kto umrze.

  • To są twoje szanse: Rzuć 1-5, a simowie będą bezpieczni i przeżyją. Rzuć 6, a simowie natychmiast umrą z powodu czarnej zarazy.

1592 londyńska zaraza

[Londyn doświadcza ostatniej poważnej epidemii dżumy w XVI wieku. W tym okresie na dżumę zmarło co najmniej 19 900 osób].

1. Za pomocą kostki D10 rzuć dla KAŻDEGO sima w głównym gospodarstwie domowym i wszystkich gospodarstwach pobocznych.

  • Rzuć 1-9, a simowie są bezpieczni i mogą żyć. Rzuć 10, a simowie natychmiast umrą z powodu czarnej zarazy.

1620 wpływamy do Ameryki

[Zabierzcie pielgrzymów i purytanów, bo czas wypłynąć do Ameryki. Zbuduj lub pobierz łódź z galerii. Na szczęście podczas podróży nie było żadnych ofiar śmiertelnych].

Żadna z kostek oraz procentów starzenia nie ma teraz zastosowania, ponieważ simowie są na statku!

  • Zabierz wszystkich simów, których przenosisz do Ameryki i umieść ich na łodzi.
  • Jeśli ktoś starzeje się podczas podróży statkiem Mayflower, NIE RZUCAJ KOSTKĄ, starzeje się automatycznie (ponieważ podczas podróży statkiem Mayflower nie odnotowano ŻADNYCH zgonów).
  • Simowie muszą mieszkać na łodzi przez 4 dni.

CDN

Zapraszam także na:
YT | Discord | Instagram

Podaj dalej:

comments user
Luana

Super wyzwanie, dziękuję za jego przetłumaczenie. Nie wiem czy tylko ja tak mam, że jak klikam na jakikolwiek podany link, to przenosi mnie do strony blogera, a nie na podane strony.

    comments user
    Judyta

    Mam tak samo i nie wiem jak pobrać ten arkusz

      comments user
      Luana

      Czyli jest błąd i autorka bloga może to ogarnie. 🙂

    comments user
    NuSims

    Gotowe. Mam nadzieję, że wszystko znalazłam i zmieniłam. 🙂

      comments user
      Love

      Czekamy na ciąg dalszy ☺️☺️☺️ to wyzwanie jest super, a ty cudowna że je tłumaczysz ❤️

comments user
Sara

kiedy ciąg dalszy? już nie mogę się doczekać <3

    comments user
    NuSims

    Mam nadzieję, że w najbliższych dniach. 🙂 Może uda się już wrzucić całe.

comments user
Mella

Dziękuję za przetłumaczenie i czekam z niecierpliwością na resztę.
Dzięki temu wyzwaniu i tłumaczeniu wróciłam do Simsów ❤️

    comments user
    NuSims

    Super 💜 mam nadzieje, ze wbrew wszystkiemu sprawi Ci dużo radości. 🙂

comments user
Inka

Nie rozumiem trochę zasad. Znaczy w 1300 roku, dorosły trwa tylko 40 dni, a w 1400 już 80?

    comments user
    NuSims

    Tak, dokładnie. Wynika to z tego, ze wg „obliczeń” autorki 40 simowych dni to 10 lat. I w latach 1300+ żyli oni mniej więcej 40 lat, a 1400+ już około 50. 🙂

comments user
Oli

Hej, planujesz dodać ciąg dalszy?

    comments user
    NuSims

    Jasne 🙂 Jak tylko znajdę trochę czasu.

comments user
Hania

Ach, właśnie odkryłam to wyzwanie i się zakochałam. Czy będziesz tłumaczyć resztę?

    comments user
    NuSims

    Jasne, że tak 🙂 Powinno być już dawno, ale ostatnio miałam trochę ograniczony czas. Jak tylko będę mogła to wrzucę ciąg dalszy.